نقش یهود در تحریف ادیان الهی
نوشته شده توسط : کمیل حسینی

نقش یهود در تحریف ادیان الهی 

به نقل از موسسه استاد فرج نژاد، به‌عنوان سؤال اول چگونه یهود به دنبال تحریف در ادیان است؟

برای روشن شدن اینکه چرا یهود به دنبال نفوذ در ادیان است لازم است مقدماتی را با هم مرور کنیم. مقدمۀ اول این است که وقتی می‌گوییم یهود، منظورمان چه کسانی هستند؟ آیا منظورمان یک گروه قومی است؟ آیا منظورمان یک گروه زبانی است که عبرانی و آرامی صحبت می‌کردند؟ آیا منظورمان پیروان انبیا بنی‌اسرائیل، یعقوب و فرزندان اوست؟ آیا منظورمان کسانی است که در ذیل حکومت یهودیه و اسرائیل در منطقه شامات زندگی می‌کردند؟ منظور چیست؟ این مسأله، بسیار برای پاسخ به سؤالاتی که در خصوص یهود، چه در مورد ارتباطشان با ادیان و چه در موضوعات دیگر می‌خواهیم بپرسیم، اهمیت دارد.

هر کدام از این معانی، طرفدارانی دارد. دیدگاهی که به دنبال آن هستیم، اولا تحقیق کردن در مورد کیستی و هویت یهود است. یهودی که ما با عنوان دشمن در دشمن‌شناسی به آن می‌پردازیم، تحقیق‌های خوبی بر آن نشده است و جا دارد در مورد آن تحقیق شود. یک احتمال در معنای یهود به لحاظ جمعیتی است. به عبارت دیگر یهود را به افرادی اطلاق کنیم که بگ به لحاظ قبیله‌ای از نسل دوازده قبیله بنی‌اسرائیل بوده و از دوازده فرزند حضرت یعقوب منشعب شده‌، خانواده تشکیل داده و گسترش یافته‌اند.

دیدگاه مذکور اشکالاتی دارد. یکی از اشکالات این است اگر ما بخواهیم قومی و قبیله‌ای معنای یهود را در نظر بگیریم، معیار ما کفر و ایمان قرار نمی‌گیرد؛ چون کفر و ایمان در معنای قومی و قبیله‌ای و جمعیتی طبقه‌بندی نمی‌شود. بسیاری از فرزندان یعقوب، صالحان زمان خودشان بودند و قرآن آن‌ها را مثال می‌زند و آن‌ها جزء مومنان می‌داند. عده‌ای نیز بر خلاف این افراد وجود داشته‌اند.

اعدام دروغین مسیح

مشهور است که فرماندۀ رومی قصد این کار را نداشت و صرفا به دلیل قضات، روحانیان، عالمان و احبار یهودی به اعدام مسیح رأی دادند. لازم به ذکر است که رومی‌ها سنگدل‌تر از این بودند که دلشان برای کسی بسوزد؛ بلکه به دلیل عدم احساس خطر جدی از طرف مسیح تمایلی به این کار نداشتند. هر مصائبی که برای مسیح اتفاق افتاد، مجرم اصلی آن همان کفار یهودی و کسانی بودند که عالم، راهنما و بزرگان یهود را در آن زمان را تشکیل می‌دادند.

یهود به گمان خود مسیح را به صلیب کشیدند اما قرآن خط بطلان بر این مسأله کشیده و می‌فرماید مسیح از دنیا نرفته است. بعد از این عمل، تلاش اصلی یهود به پیروان اصلی مسیح معطوف شد. پیروان مسیح در آن زمان بسیار در اقلیت بودند، منزوی شده و اجازه فعالیت در اجتماع را پیدا نکردند. آن‌ها هم از طرف رومی‌ها تحت فشار بودند؛ چون اگر می‌خواستند قیام کنند، قلمرو رومی تهدید می‌شد و هم از طرف امامان کفر در یهودیت تحت فشار بودند.

صلیب دروغین
کار اصلی ائمه کفر یهود این بود که در میان پیروان راستین یهودیت نفوذ بکنند و تعالیم مسیح و کلمات الهی را تغییر بدهند. یهود این کار را از جهات مختلف انجام داد. قرآن در قسمت‌‎های مختلف به این مطلب اشاره کرده و می‌فرماید:«لعنت خدا بر کسانی‌ که کلمات خدا را تغییر دادند، آیات خدا را نادیده گرفتند.» یکی از آیات خدا، خود مسیح بود. برای مطالعه بیشتر تحریف ادیان الهی به لینک ذکر شده مراجعه کنید.




:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: