چشم انداز جنگ غزه از نگاه رئیس اسبق CIA
نوشته شده توسط : کمیل حسینی

چشم انداز جنگ غزه از نگاه رئیس اسبق CIA

واقعیت این است که اسرائیل همان روز اول، ضربه راهبردی را خورد و نمی تواند با بمباران هوایی و جنایت جنگی، شکست را جبران کند. واقعیت میدان، این گونه است: یاکی دیان کنسول رژیم صهیونیستی در لس آنجلس: آمریکا شدیدا از آغاز جنگ در شمال پس از حمله زمینی به غزه نگران است.

تفنگدار بازنشسته ارتش آمریکا: اسرائیل نمی تواند همزمان با حماس و حزب الله بجنگد، آنها منابع چنین جنگی را ندارند. ایهود باراک نخست وزیر اسبق: این شکست اساسی، قابل پنهان کردن نیست و مسئولیت کامل آن با شخص نتیانیاهو است و او که اعتماد عمومی و ارتش را از دست داده باید برود.

صدای آمریکا: جنگ طولانی خواهد بود، ما یک غزه روی زمین و یک غزه زیر زمین داریم فرمانده نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل: برای عملیاتی که سه ماه طول خواهد کشید، آماده شوید‌‌. مشاور سابق ارتش اسرائیل: ما آماده حمله زمینی به غزه نیستیم. حماس تاسیسات زیرزمینی ایجاد کرده و منتظر ورود ماست. در شرایطی که نیروهای اسرائیل آموزش ندیده‌اند، حمله زمینی ممنوع است. فلسطینی‌ها فرار نمی‌کنند و منتظر نیروهای ما هستند.

مارک ریغیو مشاور ارشد نتانیاهو : جنگ غزه دشوار است. چالشی که با آن مواجه هستیم، حمله بسیار غافلگیرانه و تاکتیکی نیروهای حماس بر روی زمین است. پیغام هشدار دیوید پترائوس، "رئیس اسبق سازمان سیا در دولت اوباما" به مقامات اسرائیل: جنگ با حماس سالها طول خواهد کشید. از تجربه ما در عراق استفاده کرده و وارد غزه نشوید.

عبارت آخر که از طرف "سر فرمانده کل (سابق) ارتش آمریکا در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی" صادر شده، فقط هشداری به اسرائیل نیست. هشدار بلکه تحقیر دولت آمریکا (بایدن) هم هست و چشم اندازی مایوس کننده را برای واشنگتن و تل آویو ترسیم می کند. کسی چه می داند. شاید این جنگ فراتر از رژیم صهیونیستی، ضربتی راهبردی به آمریکا را در متن خود حمل می کند.




:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: