متیو پری الکل کوکائین ویکودین
نوشته شده توسط : کمیل حسینی

متیو پری الکل کوکائین ویکودین  

به نقل از موسسه استاد فرج نژاد، پری نوعی مشکلات وسواسی خاص هم داشت و دچار رفتارهای پرفکتیشنال بود. پری شخصیتی کمال‌گرا و وسواسی داشت و ساعت‌های زیادی را صرف تکمیل پیام‌های منشی تلفنی خود می‌کرد.

پری به ویکودین(ماده‌ای مرکب از استامینوفن و هیدروکودن) اعتیاد پیدا کرد. این اعتیاد پس از حادثه‌ای با جت اسکی در سال ۱۹۹۷ اتفاق افتاد و در همان سال برنامه توانبخشی ۲۸ روزه را در بنیاد «هازلدن بتی فورد» به اتمام رساند.دکار پری به جایی رسیده بود که لاغر شد و وزنش به ۵۸ کیلوگرم رسید و روزانه ۵۵ قرص! ویکودین مصرف می‌کرد.

متیو پری در سن سی سالگی بر اثر مصرف بیش از حد الکل دچار پانکراتیت(عفونت پانکراس) شد و از اختلال نعوظ رنج می‌برد. او در ماه می سال ۲۰۰۰ در مرکز پزشکی سدارز ساینای(بیمارستانی در لس‌آنجلس) بستری شد.

وضعیت جسمی متیو پری به حدی از وخامت رسید که در فوریه سال ۲۰۰۱ باعث شد به مدت دو ماه، ساخت سریال فرندز و شخصیت چندلر بینگ معطل او شوند و ساخت این سریال به همراه سریال «در خدمت سارا» متوقف شود. طی این مدت او به دلیل اعتیادش به ویکودین، متادون، آمفتامین‌ها و الکل بستری بود. 

در جریان عمل جراحی به او پروپوفول[۲۵](نوعی داروی بیهوشی) داده شد که قلب او به مدت پنج دقیقه ایستاد. احیای قلبی ریوی(CPR) منجر به شکستگی هشت دندۀ متیو پری شد. در همین حین او 175000 دلار(معادل بیش از 9میلیارد تومان) برای سفر با جت شخصی پرداخت تا او را به لس‌آنجلس برساند تا مواد مخدر بیشتری دریافت کند. وقتی پزشکان آنجا امتناع کردند، پری 175000 دلار دیگر را برای بازگشت با جت شخصی به سوئیس خرج کرد!

در سال ۲۰۲۲، پری تخمین زد که ۹میلیون دلار برای اعتیادش هزینه شده است، از جمله ۱۴ عمل جراحی معده، ۱۵ اقامت در دوره توانبخشی و درمان دو بار در هفته به مدت ۳۰ سال! پری همچنین اظهار کرد که در حدود ۶۰۰۰ جلسه الکلی‌های گمنام شرکت کرده است. در ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳، جسد متیو پری در جکوزی خود در خانه‌اش در پاسیفیک پالیسیدز در لس‌آنجلس پیدا شد، او ۵۴ سال داشت.

سؤال این است پری به عمر طبیعی فوت کرد یا خودکشی؟ قطعا با این سختی‌ها زمینۀ افسردگی و خودکشی در او وجود داشته است، همانطور که وضعیت پریشان او در قسمت آخر سریال فرندز قابل مشاهده است دور از ذهن نیست که او خودکشی کرده باشد.

کاپیتان ادارۀ پلیس لس‌آنجلس، اسکات ویلیامز گفت: «ممکن است برای مدتی علت مرگ مشخص نباشد…»  در ۲۹اکتبر ۲۰۲۳، دفتر معاینات پزشکی لس‌آنجلس، علت مرگ را به عنوان «به تعویق افتاده» فهرست کرد و در انتظار «مراحل تحقیقاتی اضافی» است.

ای کاش جای «متیو پری» رسانه‌های ما درصدی ناراحت فوت افرادی مثل استاد محمدحسین فرج‌نژاد و خانواده‌اش می‌شدند، جملات او را نقل می‌کردند، برای او می‌نوشتند، برای او استوری می‌کردند و صحبت‌های او را منتشر می‌کردند.

او که با جسم و جان و خانواده‌اش برای خدا قیام کرده بود، خنده‌رو بود اما جوک نمی‌گفت، اگر هم در زندگی‌اش یکبار مریض شد و زخم معده گرفت، برای این بود که بعد از آنکه از صبح تا شب مشغول کار علمی بود، از غذا خوردن غافل شده بود و زخمی در معده‌اش ایجاد شده بود، زخمی دلنشین که بر اثر مجاهدت علمی پدید آمده بود، نه از مصرف ده‌ها نوع ماده مخدر و مصرف بیش از حد الکل! و این تفاوت مرد اصیلی است که در فرهنگ ایرانی اسلامی پدید آمده با مردی که در فرهنگ غربی آمریکایی به وجود می‌آید.




:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: